دیتاسنتر OVH

آتروپات
دیتاسنتر OVH
ن : آتروپات ت : پنج شنبه 15 دی 1401 ز : 16:48 | +

سرورها حالا دیگر در قامت شوالیه‌هایی قدرتمند که برای رفعِ بسیاری از مشکلات کسب و کارها و حتی کارهای روزمره وارد میدان شده‌اند  شناخته می‌شوند. به همین دلیل احتمال اینکه بیشتر افراد جامعه به زودی به سرورهایی برایِ خودشان نیاز داشته باشند، بسیار بالا است. اما یکی از فاکتورهای مهم هنگامِ انتخاب سرور، محل قرارگیری آن است. به فضایی که سرورها در آن قرار گفته‌اند، دیتاسنتر گفته می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا در مورد دیتاسنتر OVH صحبت کنیم و نکاتی از این دیتاسنتر فرانسوی را به شما بگوییم که احتمالاً تا قبل از این نمی‌دانستید.

 

دیتاسنتر OVH چگونه کار می‌کند؟

 

به عنوان یک ارائه دهنده خدمات رایانش ابری، OVHcloud دارای مراکز داده‌ای است که برای ذخیره سرورهای فیزیکی متصل به اینترنت و میزبانی این خدمات استفاده می‌شود. با توجه به اینکه راه حل‌های مبتنی بر فناوری ابری در تمامی تجارت‌های امروزی نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند، هر کسب و کاری نیاز دارد تا از سرویس‌‎های حرفه‌ای برای این منظور استفاده کند. نکته‌ی مهم در دیتاسنتر ابری OVH این است که این شرکت تمامی پروسه‌ی زیرساختی خود را از تولید سرور گرفته تا استقرار، تعمیر و نگهداری، در درون خود انجام می‌دهد و همین مسئله باعث افزایشِ بسیار بالایِ کیفیت سرورها در OVH شده است.

همانطور که در مقاله ی با نکات قبل از خرید سرور مجازی آشنا شوید گفتیم، یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران سرورها، اطمینان از فعال بودن همیشگی سرورها است. در شرکت OVH در گام اول سرورها با بالاترین کیفیت ساخته شده و در گامِ بعدی دیتاسنترهایی با کیفیت و زیرساخت بسیار قوی به‌کارگیری می‌شوند تا قطع شدن سرور به‌دلایل مختلف از جمله قطع برق، اختلال در اینترنت و یا موارد مشابه به حداقل ممکن برسد.

 

دیتاسنتر OVH در کجا قرار دارد؟

 

محل قرارگیری دیتاسنتر از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه داشت. این اهمیت هنگامی برای شما بیشتر روشن می‌شود که بدانید سرورهایی که در کشورهای با تکنولوژی و زیرساخت بالاتری قرار گرفته‌اند، اگر چه ممکن است از نظر هزینه اندکی گران‌تر باشند، اما با این حال کیفیت و عملکرد بسیار بالاتری را نیز برای شما به همراه خواهند داشت.

در OVH علاوه بر اینکه به موضوعِ کیفیت زیرساخت توجه بسیار زیاد می‌شود، همچنین دیتاسنترهای مختلفی در کشورهای متعدد به‌کارگیری شده است تا فاصله با کاربران از هر کشور به حداقل میزان ممکن خود برسد. به‌عنوان نمونه آمریکا، فرانسه، کانادا، استرالیا، آلمان، لهستان، انگلستان و سنگاپور از جمله کشورهایی هستند که OVH در آنها دیتاسنتر قرار داده است.

 

امنیت دیتاسنتر OVH

 

از نظر امنیت نیز OVH خاطر کاربران را کاملاً راحت کرده است. تمامی کارهایِ اپراتوری سرورها، استقرار، تعمیر و نگهداری آنها توسط خودِ تیم OVH انجام می‌شود. به‌عبارت دیگر برای افزایش سطح امنیت، این موضوع به هیچ عنوان برون سپاری نشده است. از طرفِ دیگر صرفاً افراد متخصص و تائید شده اجازه‌ی ورود به ساختمان دیتاسنترها را دارند. تمامی دیتاسنترها تحت نظارت فیزیکی و رصد با دوبین‌های پیشرفته‌ی مدار بسته به‌صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته هستند تا بتوانند امنیت بالای سرورها را تضمین کنند.

 

تکنولوژی‌های دیتاسنتر OVH

 

OVH تلاش کرده است تا همواره بالاترین تکنولوژی‌ها را در دیتاسنترهای خود مورد استفاده قرار دهد. 20 سال تجربه در زمینه‌ی هاستینگ و ارائه‌ی خدمات سرور، نقش مهمی را در کیفیت این دیتاسنترها بر عهده دارد. استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در دیتاسنتر OVH به کاربران این اطمینان را می‌دهد که سرور خریداری شده‌ی آنها از عملکرد بسیار بالایی برخوردار باشد. همه‌ی این موارد باعث شده است تا دیتاسنتر OVH به‌عنوان یکی از مطمئن‌ترین دیتاسنترها در دنیا شناخته شود.

 

جمع‌بندی

دیتاسنترها نقش مهمی در کیفیت سرور و عملکرد آن ایفا می‌کنند. یکی از شرکت‌های معتبر در ارائه‌ی خدمات هاستینگ و سرور، OVH است که در فرانسه استقرار دارد. در این مقاله سعی کردیم تا در موردِ دیتاسنتر OVH به شما صحبت کرده و نکاتی را که باعثِ اعتماد به این شرکت فرانسوی می‌شود را نیز برایِ شما عنوان کنیم.

 

سؤالات متداول

1-     دیتاسنتر چیست؟

دیتاسنتر به محلی گفته می‌شود که سرورها به‌صورت تجمیعی در آن مستقر شده‌اند.

2-     در خرید سرور به چه نکاتی در مورد دیتاسنتر باید توجه داشت؟

امکانات و زیرساخت دیتاسنتر، امنیت آن، محل قرارگیری دیتاسنتر و ... از جمله موارد مهمی است که در مورد دیتاسنتر باید به آن توجه داشت.

3-     OVH چه شرکتی است؟

OVH یک شرکت فرانسوی در زمینه‌ی رایانش ابری است و خدمات با کیفیتی را در مورد سرور و هاستینگ ارائه می‌دهد.

 

 

 

https://www.ovhcloud.com/en/datacenters-ovhcloud/#:~:text=Solutions%20offered%20in%20OVHcloud%20datacentres&text=Create%20a%20hybrid%20cloud%20by,resource%2Dintensive%20workloads%20and%20projects



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: